joi, 23 iunie 2011

Jurnalul Unui Pelerin-Lectia:Fara Cuvinte

De vreo trei luni ,daca tot sunt in retragere( n-am ales eu dar am acceptat,si am vazut ca ce mi se ''ofera''e mult mai bun decat ce as alege eu),mi-am zis sa incerc sa fac liniste mentala in exterior si interior,si putina ordine in ganduri si amintiri.Daca atatea lucruri nu mai exista in viata mea,si trebuie totul reconfigurat(adica nu particip decat cu foarte putin,de cele mai multe ori doar accept),am zis ca acesta ar putea fi un pas pentru a atinge Scopul.
In exterior lucrurile stau asa;desi mi-am propus sa evit subiectele(chiar si persoanele) spirituale,satul de prea multe cuvinte si atat,putinele persoane cu care ma intalnesc vor sa stie neaparat si parerea mea exact pe aceste teme,si atunci vorbesc suvoi desi nu vreau.Dar asta se poate rezolva mai usor intalnindu-ma cu cat mai putini.
In interior,galagie mare.Cine zice ca a-ti linisti cu totul mintea e ceva usor,nu a incercat cu adevarat.Si pe urma mai este si dezamagirea si frustrarea ca nu voi reusi.Daca nu as fi trait niciodata starea aceea de calm si liniste cand cazi in interiorul tau, unde nu e nimic mental ci doar o stare de foarte bine,as zice  ca nici nu e posibil.Dar uite ca am trait-o si acum nu stiu cum s-o readuc.Inca.Si daca stiu cum e,inteleg limpede,nu e ca am avut vreun merit sau tehnici sau intentie.A fost Gratie si atat.
Totusi,se intampla cateva lucruri.Pe un fundal de calm (aproximativ)apar tot felul de ganduri de parca as fi un aparat de radio care prinde o multime de posturi deodata sau putin defazate.Aud''un accident pe autostrada;grav'',''sper sa-mi trimita ai mei bani de chirie'',''tocmai ce s-a prabusit un avion''.Ma rog,de tot felul.Aud din economie,politica,de pe strazi,de parca as fi  un transmitator de stiri desi de doua luni nu m-am uitat la tv.Problema e ca as vrea sa nu mai aud nici asta.E si  frustrant ca nu se poate face liniste dar e si ciudat cand auzi tot felul de chestii gandite de altii care circula cu o viteza extraordinara,din cap in cap.Si nici o carte nu te ajuta .Toti cei care au trecut prin asta nu au explicat si e normal caci e o stare dincolo de cuvinte.Nici n-as vrea sa insist prea mult ,ca,cica,si efortul de a linisti mintea tot un produs al mintii e,nici n-as vrea s-o las balta,asa ca nu stiu...
Respiram adanc si continuam!

2 comentarii:

  1. Meditatia Vipassana - asa cum se practica la Dumbrava de Sus de exemplu, scoate din minte acele forme energetice care vorbesc intr-una, fara noima, te elibereaza de parazitul care tine mintea sub control. Din cele ce spui inteleg ca ai eliberat deja destul de mult,...oricum, simt sa-ti spun despre Vipassana. Ghidarea ta interioara iti va spune daca e pentru tine sa nu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Informatii complete despre Vipassana se gasesc aici:http://www.ro.dhamma.org/index.php?L=7 .

    Urmatorul curs de Vipassana este la sfarsitul lui august.

    RăspundețiȘtergere